Posted on

Aký papier si vybrať pre katalóg?

katalóg

Lepené katalógy sú trvalé materiály, ktoré sa zvyčajne používajú na predstavenie ponuky spoločnosti. Sú odolné, trvácne a veľmi efektívne, pokiaľ sa na ich tlač použije papier primeranej kvality.

Tlač lepených katalógov

Všeobecné pravidlo je jednoduché – papier použitý na vytvorenie obalu je hrubší ako papier vo vnútri. Problém je v tom, že nie vždy vieme, akú gramáž by mal mať daný papier. V prípade lepeného katalógu bude ideálny kriedový papier s gramážou 130 g. Môžete si vybrať matný aj lesklý.

Na obal sa však oplatí pridať lesklú alebo matnú fóliu či parciálny UV lak. Z papiera s gramážou 350 g (krieda mat alebo lesk) je možné vytvoriť ešte odolnejšie obaly.

Tlač šitých katalógov

Šité katalógy sú tiež veľmi trvalé, aj keď ich realizácia je obmedzená objemom materiálov – nemôžu byť hrubšie ako 50 – 60 strán. Krúžkové katalógy šité drôtom sú flexibilné a dajú sa rozložiť na ploche. Na ich tlač je tiež vhodné použiť kriedový papier s gramážou 170 – 350 g alebo ofsetový papier s gramážou 90 g. V prípade šitých katalógov je tiež možné upraviť povrch lesklou alebo matnou fóliou, Soft Touch a parciálnym lakom UV. Vďaka tomu budú vaše katalógy odolnejšie a efektívnejšie.

Tlač špirálových katalógov

Špirálové katalógy sú veľmi obľúbené vďaka nízkej výrobnej cene a schopnosti prispôsobiť rozmery, ako aj špirálovanie preferenciám zákazníka. Zvyčajne sa tlačia na lesklý kriedový papier s gramážou 130 g.

Obal v tomto prípade môže byť tiež vytlačená na ťažšom papieri, obohatený lesklou alebo matnou fóliou, ako aj vyrobený z polopriesvitného umelého materiálu – PVC, PP alebo PET. Vďaka takémuto postupu môže špirálový katalóg firma používať veľmi dlho.

Posted on Leave a comment

Šitý, lepený alebo špirálový katalóg?

katalóg

Katalóg je vynikajúcim reklamným materiálom pre vašu firmu. Má veľa výhod a veľký marketingový potenciál, ale nie vždy vieme, aký katalóg si vybrať. Lákajú nás rovnako tie zošívané, ako aj lepené či špirálové. Pre ktorý typ sa rozhodnúť? Ktorý výber bude najvhodnejší? Poradíme vám, ktorý katalóg splní vaše očakávania. 

Šité katalógy – charakteristika

Metóda šitia katalógov je najobľúbenejšia, rýchla a cenovo dostupná. Bohužiaľ, má aj obmedzenia. Šité katalógy môžu mať niekoľko desiatok strán (max. okolo 64). Takže ak vaša brožúra, reklamný leták, návod, sprievodca alebo zložka nebudú príliš rozsiahle, vtedy sa oplatí zvoliť šité katalógy. Ich výhodami sú:

  • výhodná cena,
  • krátka dodacia lehota,
  • trvalé spojenie stránok, čo umožňuje dlhodobé používanie.

Stručne povedané, šité katalógy sú trvácnou a lacnou alternatívou. Takže ak vám záleží na kvalite vytvorených materiálov a skutočne nízkej cene, využite túto príležitosť.

Lepené katalógy

Lepené katalógy sa vyznačujú vysokou estetikou. Ich výhodou je flexibilita – počet stránok je prakticky neobmedzený. Tieto katalógy sú mimoriadne odolné a používajú sa na vytváranie rozsiahlych brožúr, časopisov, telefónnych zoznamov, manuálov atď. Ich čas realizácie je o niečo dlhší v dôsledku procesu lepenia, ktorý sa používa na spájanie stránok v mäkkom obale.

Lepenie v katalógu začína zahrievaním lepidla na teplotu približne 150 °C. Potrebné parametre sa zadajú do stroja a potom sa katalógový blok umiestni do čeľuste, ktorá ho presúva. Ďalšou fázou je tzv. narezanie chrbta vložky. Potom prichádza čas na lepenie chrbta a bočné olepenie. Nakoniec sa katalóg spája s obalom, ktorý je podávaný, zviazaný a automaticky umiestnený. V tlačiarňach sa môžete stretnúť s dvoma technológiami lepenia katalógov: hot melt i pur. Dodatočne umožňuje používanie a lepenie hrubých obalov.

Špirálové katalógy

Špirálové katalógy sú jedným z najlacnejších a najúčinnejších spôsobov prezentácie vašej spoločnosti, ale nielen to. Môžete ich použiť na vytvorenie kalendárov z daného odvetvia, návodov na použitie pre prístroje, záručných listov alebo máp. Vy rozhodujete o farbe špirály a o tom, kde bude umiestnená. Môžete sa rozhodnúť zviazať katalóg pozdĺž dlhej alebo krátkej strany. Okrem toho je možné katalóg vybaviť obalom – plastovým alebo papierovým s dodatočnou výzdobou. Stránky v katalógu môžu byť fóliované. Vďaka tomu je mimoriadne odolný a vydrží dlhšie ako iné formy reklamy.

Posted on

Kedy sa oplatí využiť služby profesionálnej tlačiarne?

tlac

Prevádzkujete svoju vlastnú firmu a plánujete investovať do profesionálnych firemných výtlačkov od tlačiarne JustPrint? Chcete niekomu podarovať špeciálny darček? Alebo možno organizujete podujatie a potrebujete pozvánky alebo reklamné letáky, ktoré upútajú pozornosť svojou jedinečnou estetikou? V každom z týchto prípadov môžete využiť služby tlačiarne. Pozrite sa, prečo by ste to mali robiť a presvedčte sa, čo je potrebné zvážiť pri výbere.

Čo sa oplatí objednať v tlačiarni?

Časy, v ktorých sa služby poskytované tlačiarňami obmedzovali len na kopírovanie a tlač dokumentov, sú už dávno preč. Majitelia tohto typu pobočiek neustále rozširujú svoju ponuku a prispôsobujú ju potrebám potenciálneho Zákazníka. V súčasnosti tlačiarne ponúkajú svoje služby nielen individuálnym zákazníkom. Väčšina z nich poskytuje ponuku venovanú podnikateľom.

Výhody používania tlačiarne

Spolupráca so spoľahlivou tlačiarenskou spoločnosťou vám môže priniesť mnoho výhod. V prvom rade sa môžete spoľahnúť na odborné rady odborníkov pri výbere najlepšej metódy a veľkosti tlače v danom prípade, ako aj typu papiera alebo iného podkladu, na ktorý sa bude tlačiť. Pri realizácii vašej objednávky upravia najdôležitejšie parametre tak, aby efekt ich práce na 100 % spĺňal vaše očakávania. Navyše, špecializované tlačiarenské stroje, ktoré používajú profesionáli, im umožňujú vytvárať odolné výtlačky veľmi dobrej kvality – dokonca aj na neštandardné povrchy.

Ako si vybrať kvalitnú tlačiareň?

Stojíte pred výberom tlačiarne? Nezabudnite, že cena by nemala byť hlavným kritériom pri výbere konkrétnej firmy. Nízke náklady a vysoká kvalita nie vždy idú ruka v ruke. V tomto prípade hrá kľúčovú úlohu kvalita a estetika tlače. Najprv by sa malo vziať do úvahy, akými   zariadeniami disponuje daná firma. Musíte sa uistiť, že tlačiareň má potrebné vybavenie na vykonanie objednávky v technike, ktorú uprednostňujete. Okrem toho, ak nám záleží na čase, stojí za to zistiť predpokladaný dátum realizácie objednávky.  

Hľadáte profesionálnu tlačiareň? Kontaktujte nás! Odborníci z JustPrint sú pripravení Vám poradiť!

Posted on Leave a comment

3 veci, ktoré si musíte zapamätať pri online tlači

online tlači

Dnes je možné tlačiť rôzne vzory alebo grafické materiály mnohými spôsobmi. Osobitne by som chcela venovať pozornosť online tlači. Koniec koncov, stále môžu existovať ľudia, ktorí o tejto možnosti nevedia.

Finančná otázka je vždy dôležitá

V skutočnosti sa zriedka stáva, kedy daná osoba alebo firma nevenuje pozornosť sume, ktorú je potrebné zaplatiť za tlačiarenské služby. Často sa však stáva skutočnosťou, že preváži všetky ostatné faktory. Bohužiaľ to nie je dobrý prístup. Áno, veľký dôraz by sa mal klásť na relatívne malé výdavky, ale nie na úkor iných otázok. Preto je online tlač často vybraná, pretože kombinuje vysokú kvalitu s nižšou cenou.

Venujte pozornosť pohodliu

Pri objednávaní tlače online môžem ušetriť najviac času a nemusím to riešiť osobne. Avšak, niektorí, ktorí chcú ušetriť peniaze, riešia tieto záležitosti osobne. Toto riešenie však zaberá určité množstvo času. Ja svojim zákazníkom odporúčam možnosť doručenia kuriérom priamo k nim domov.

Nezabudnite na kvalitu tlače!

Komfortné aj finančné otázky nemôžu byť dôležitejšie ako kvalita tlačených projektov. Preto varujem pred ignorovaním tohto problému. Firma, ktorá má moderné vybavenie, nízke ceny a pracuje cez internet, môže tento problém vyriešiť. Na to je potrebné trochu pohľadať v dobrých miestach a nájdete najlepšie možnosti.

Posted on Leave a comment

Originálne reklamné papierové katalog

katalog

V súčasnosti sa reklamné papierové katalóg môžu ukázať ako skvelá forma reklamy nielen pre veľké korporácie, ale aj pre malých miestnych podnikateľov, ktorí hľadajú lacnú a bezpečnú reklamu. Každý, kto chce vylepšiť imidž svojej značky a zvýšiť záujem o svoje výrobky a služby, by mal využiť moju ponuku a čo najskôr si objednať originálne reklamné katalóg .

Papierové katalóg navrhujem už mnoho rokov a môžem sa pochváliť mnohými spokojnými zákazníkmi z celej krajiny. Ku každému projektu pristupujem individuálne s veľkým nasadením, a preto som schopná splniť očakávania aj tých najnáročnejších zákazníkov.

Moderné reklamné papierové katalóg ú skvelým, a čo je najdôležitejšie, veľmi efektívnym reklamným médiom. Špecializujem sa predovšetkým v navrhovaní papierových foldrov na školenia a konferencie. V súčasnosti je pri rôznych obchodných kontaktoch veľmi dôležité, aby sa obchodné dokumenty (zmluvy, ocenenia, ponuky, informačné materiály) odovzdávali zákazníkom a obchodným partnerom v elegantných katalóg s logom spoločnosti. Vďaka mojim originálnym projektom sa budete líšiť od stoviek konkurenčných spoločností a budete pôsobiť veľmi dobrým dojmom na potenciálnych zákazníkov. Neustále sa snažím sledovať všetky novinky v marketingovom priemysle, vďaka čomu dokážem pripraviť módne a štýlové reklamné papierové katalóg, ktoré zodpovedajú moderným trendom.

Posted on Leave a comment

Tlačenie plagátov

Tlač plagátov

Plagáty to nie je iba účinný reklamný nosič, ale aj zaujímavý spôsob na kreatívnu dekoráciu interiéru. Kde sa oplatí tlačiť plagát a prečo v internete?

A čo tak si vytlačiť plagát online?

Plagáty, plagátiky – kedysi sme o ne bojovali v časopisoch pre mládež, hľadali v antikvariátoch alebo kinách a dnes si ich môžeme jednoducho vytlačiť. Úžasne vyzerajú v izbe umelca, predsedu, adolescenta alebo módnej pani domu. Je to jednoducho univerzálny a nadčasový spôsob na vyjadrenie samého seba (alebo napr. svojej firmy). Dnes môžete vyberať spomedzi rôznych formátov a vzorov a objednať si poster, ktorý Vás najlepšie vyjadrí.

REKLAMNÉ PLAGÁTY – OBJEDNAJTE SI! >>> JustPrint.sk

Vytlačte svoje nápady na plagátoch

Vytlačenie výnimočného plagátu ešte nikdy nebolo také jednoduché. Vďaka online tlačiarňam si dnes môže každý vytlačiť vlastnú výstavu unikátnych plagátov. Už netreba chodiť po trafikách, galériách alebo obchodoch – stačí si plagáty objednať v internete. Dokonca netreba odísť z domu, stačí si premyslieť vysnívaný vzor, vybrať formát a potom pre neho začať hľadať miesto na stene, podlahe alebo maliarskych stojanoch. Kvalita tlače je v mnohých tlačiarňach naozaj pôsobivá, čas realizácie krátky a zásielka zadarmo. Avšak to nie je všetko, pretože na niektorých stránkach nájdete aj bezplatné šablóny online plagátov, ale o tom neskôr.

Vytlačte si svoj online poster

Plagáty je možné objednávať v rôznych formátoch, napr. od A3 (297 x 420 mm), cez užšiu šerpu, až po XXL (1090 x 1530 mm). Môžete si vybrať jeden veľký plagát alebo kompozíciu rozdeliť na niekoľko menších formátov. Na plagáty môžete aplikovať povrchovú úpravu alebo tlačiť na rôznych podkladoch – od tenkého ofsetu 90 g až po solídnu kriedu 350 g, matné alebo lesklé. Tenké plagáty sú lacnejšie a dobre vyzerajú v klip rámoch alebo napínacích rámoch, tie hrubšie môžu byť zavesené priamo na stene, na šnúrkach alebo v ľubovoľnom ráme. Plagáty sa na stenách dobre cítia jednotlivo, ale aj vo väčšej skupine – určite pre ne nájdete ideálne umiestnenie. Navrhnite to po svojom, a potom jednoducho vytlačte svoje nápady.

Šablóny plagátov online – kde ich hľadať?

Ak Vám záleží na výnimočnom plagáte, ale nemáte návrhy, schopnosti alebo nápad (alebo všetko spolu), pravdepodobne sa Vám zapáčia bezplatné šablóny plagátov. Mnoho z nich bolo pripravených talentovanými návrhármi. Efekt? Unikátne, autorské vzory a šablóny, z ktorých si môžete vyberať. Môžete ich samozrejme prispôsobiť k sebe a svojmu gustu. Po nájdení a prispôsobení daného vzoru plagátu si môžete ihneď objednať tlač. O niekoľko dní sa môže objaviť u Vás (a za zásielku zaplatíte 0 euro). Takže ste pripravení na nebanálne plagáty?

Posted on Leave a comment

Ako využiť nálepky z fólie?

samolepky

Nálepky sú jedným z populárnych spôsobov obchodnej reklamy. Sú často využívané na olepovanie výkladov obchodov, firemných vozidiel alebo aj ako prvky na ozdobu interiéru. Oplatí sa investovať do nálepiek z fólie? Aké sú ich najdôležitejšie výhody?

Druhy samolepiacej fólie

Môžeme vybrať spomedzi mnohých druhov papieru na tlač a tak isto je to aj v prípade samolepiacej fólie. Jednotlivé druhy sa od seba odlišujú, takže sa oplatí oboznámiť sa s ich špecifikom, aby sme úspešne vybrali príslušnú fóliu pre konkrétny návrh.

  • Priehľadná – lesk alebo mat

Fólia pokrytá trvanlivým lepidlom, jej použitie umožňuje získať efekt, ktorý je podobný tlači na skle. Je vhodná na používanie na miestach, ktorých povrch je dosť hladký a umožňuje presné prilepovanie fólie.

  • Biela – lesk alebo mat

Má podobné vlastnosti ako priehľadní fólia, avšak (nie je ťažké si domyslieť) grafika v tomto prípade sa objavuje na bielom pozadí! Výhodou bielej matovej fólie je fakt, že odráža výrazne menej svetla ako lesknúca sa fólia.

  • Matná fólia

Tento druh fólie dáva efekt zmrazeného skla – často sa používa v interiéri miestností alebo kancelárií, aby boli miestnosti od seba oddelené. Ozdobná fólia poskytuje zaujímavý vizuálny efekt, a taktiež praktický – vďaka tomu, že nie je priehľadná, môže zaistiť trochu súkromia.

  • Biela so sivým lepidlom

Fólia podobná ako vyššie uvedená biela fólia, avšak pokrytá sivým lepidlom. Vďaka tomu je možné zakryť grafiku, ktorá už je nanesená bez toho, že bude viditeľná a bude ničiť efekt grafiky na novej fólii.

  • Perforovaná okenná

Ako už samotný názov uvádza, táto fólia je ideálna na používanie na oknách vďaka svojmu perforovanému povrchu. Malé, rovno uložené dierky prepúšťajú svetlo, teda po vnútornej strane miestnosti alebo vozidla je vidno, čo sa deje vonku. Táto fólia je používaná v kanceláriách, na obchodných výkladoch alebo na olepovanie okien vozidiel.

Samolepky z fólie ako forma reklamy

Stačí spoznať druhy fólií používanej na výrobu samolepiek, aby ste zistili, akým spôsobom môže byť používaná. Fólia je ideálna na okná, poskytuje zaujímavý efekt, ale často je používaná aj na prilepovanie napr. na stenách na ozdobné účely.

Väčšina inštitúcií rôzneho druhu (obchody, banky, salóny) majú banner – je to veľmi dôležitý prvok vizuálnej identifikácie a svedčí o tom, že na danom mieste sa nachádza inštitúcia, ktorú klient hľadá. Samolepky z fólie sú úžasným doplnením funkcie banneru – viditeľné zvonku, už zďaleka, sugerujú charakter miesta. Samolepky je možné jednoducho prilepiť a tak isto odlepiť, preto sú úžasným nosičom informácií o aktuálnej ponuke (ktorá sa často mení).

Perforovaná okenná fólia je taktiež dobrým spôsobom na vonkajšiu reklamu – vo veľkých mestách môžeme veľmi často vidieť reklamy, ktoré „cestujú“ električkami alebo autobusmi. Takáto reklama je veľmi účinná, pretože sú na ňu denne vystavené tisíce osôb.

Hlavné výhody samolepiek zo samolepiacej fólie

Najdôležitejšou vlastnosťou takýchto samolepiek je ich trvanlivosť – sú odolné voči poveternostným podmienkach, takže sú ideálne ako vonkajšia reklama. Dodatočne ich je možné pokryť ochrannou vrstvou za účelom zvýšenia trvanlivosti. Samolepky môžu mať rôzne tvary – od veľmi malých až po obrovské (tlač je vtedy rozdelená na menšie časti, v závislosti od strojov používaných v tlačiarni). Samolepky z fólie sú univerzálne – ideálne nielen do interiéru miestností (na sklách, stenách alebo podlahe), ale aj zvonku na budovách ako aj na olepovanie firemných vozidiel. Výhodou je taktiež široký výber fólií, na ktorých je možné vykonať grafický projekt a prispôsobiť ho ku svojim potrebám.

Posted on Leave a comment

Čo sa oplatí vedieť o navrhovaní kalendárov?

výroba kalendárov

Nový rok sa blíži veľkými krokmi. Neodlučiteľným prvkom každého ďalšieho roku je nový kalendár – väčšinou ich kupujeme v decembri alebo na začiatku januára, avšak nič nám nebráni v tom, aby sme si svoj kalendár navrhli a kúpili už teraz.

Premýšľali ste kedysi o tom, koľko výhod Vám môže priniesť samostatné navrhovanie kalendárov? Rok 2020 môže byť prvým, ktorý privítate s kalendárom podľa vlastného návrhu. Takýto kalendár môžete taktiež darovať blízkej osobe alebo vytvoriť firemný materiál. Zistite, čo musíte vedieť, ešte predtým ako si svoj kalendár vytvoríte.

Individuálny návrh kalendárov 2020

Bez kalendárov ani na krok – práve tie nám pomáhajú účinne organizovať čas a pripomínajú o dôležitých udalostiach. Zídu sa doma, ale nezabudnime ani na kancelárske kalendáre, ktoré môžu spĺňať funkciu príležitostí a darčekov pre zákazníkov.

Ak si chcete navrhnúť svoj súkromný, výnimočný kalendár, môžete na tento účet využiť špeciálne internetové stránky alebo si návrh objednať u grafika. Sprievodca prípravou kalendárov je veľmi jednoduchý a intuitívny, nevyžaduje obsluhu komplikovaných grafických programov. Stačí, že odošlete svoje fotografie, vyberiete typ písma a filtre. Môžete využiť aj knižnicu s hotovými šablónami. Vytvorenie kalendára pomocou sprievodcu je veľmi jednoduché, rýchle a celkom lacné. Je to úžasný spôsob na navrhnutie originálneho darčeka pre niekoho blízkeho – môžete v kalendári umiestniť spoločné fotografie alebo označiť dôležité dátumy.

Individuálny návrh kalendárov 2020
výroba kalendárov

Profesionálny projekt kalendára

Ak Vám záleží na profesionálnom projekte na súkromné alebo firemné používanie, môžete si návrh objednať u grafika. Skúsený grafik s ľahkosťou ohodnotí, či vami vybrané fotografie sú dobrej kvality a bude z nich možné vytvoriť dobrý kalendár. Grafik môže taktiež urobiť určité úpravy vo Vašom kalendári a umiestniť v ňom napr. logo Vašej firmy.

Firmy, ktoré majú svoje kalendáre, sú vnímané ako profesionálnejšie. Výroba takéhoto kalendára nie je príliš drahá a prináša naozaj mnoho výhod – ak zákazník dostane takýto kalendár ako darček, cíti sa ocenený, je veľmi pravdepodobné, že sa do Vašej firmy vráti. Okrem toho, ak kalendár s logom umiestni doma alebo na inom mieste, uvidí ho viac osôb. Možno vďaka tomu získate nových zákazníkov. Peniaze vložené do profesionálneho návrhu a tlače kalendárov sa Vám určite vrátia.

Fotografie do kalendára

Ak chcete mať vlastný fotokalendár, musíte veľmi pozorne vybrať fotografie. Najdôležitejšie je, aby mali dobrú kvalitu – inak budú po zväčšení roztiahnuté a neostré. Postupujte podľa pokynov, ktoré sú tlačiarňami často uvedené na internetových stránkach. Premyslite si aj koncepciu, napr. výber fotografií z rôznych ročných období k príslušným mesiacom, vytvorenie tematického kalendára (fotografie z dôležitých udalostí, fotografie zvierat, atď.) alebo kalendár s fotografiami dôležitými pre danú osobu, ak má byť darčekom.

Kalendáre na rok 2020 – realizácia

Mohlo by sa zdať, že do budúceho roka nezostalo príliš veľa času, avšak návrh kalendára si treba premyslieť skôr. Samotné navrhovanie pomocou internetového sprievodcu nezaberá príliš veľa času, ale musíme rátať s tým, že realizácia môže z rôznych príčin meškať. Je to dôležité predovšetkým, ak je kalendár určený na darček. Ak chcete využiť služby grafika a objednať veľké množstvo kalendárov v tlačiarni, musíte zohľadniť čas na vypracovanie návrhu, zavedenie úprav ako aj nájdenie príslušného grafika a tlačiarne.

Posted on Leave a comment

Jak připravit vizitky pro tisk?

Máte již nápad, logo a počáteční koncept pro vizitku? Už jste si vybrali online tiskárnu? Skvělé! Nyní je čas připravit vaše soubory pro tisk. Co si pamatovat a jak se vyhnout nákladným chybám? Zde je několik praktických informací.

Jaký formát by měla mít vizitka?

Vizitky se nejčastěji tisknou ve formátu 85 x 55 nebo 90 x 50 mm. Stojí za to držet se těchto formátů, protože jsou univerzální a hodí se pro většinu vizitek, peněženek nebo jiných materiálů s odsazením karet (např. základek, katalogů).

Při objednávce vizitek online můžeme obvykle používat hotové makety vizitek, ale vždy stojí za to zajistit, abychom v našem souboru použili přesah a vniterní okraje.

• Přesah

Toto je plocha (obvykle asi 2 mm) přidaná ke každé hraně návrhu. Jsou odstraněny při řezání listů, ale jsou nezbytné pro správnou přípravu každého profesionálního tisku. Nezapomeňte přitáhnout pozadí až k přesahu (zabráníte tak zbarvení bílých nepotištěných pruhů).

• Vnitřní bezpečnostní rezerva

Nejčastěji je to 3 mm od okraje každé strany. Vnitřní okrajová oblast by neměla obsahovat žádné relevantní informace (např. texty, fotografie nebo loga). Používá se ke snížení rizika zřezání důležitých prvků při řezání listů.

Na závěr

Vhodná velikost vizitky je netto (cílový) formát plus přesah (brutto formát), s přihlédnutím k vnitřní bezpečnostní rezervě.

Jaké dpi při tisku vizitek?

Co je dpi? Dpi nebo dots per inch (přesně označující počet bodů na 1 cal). Toto opatření umožňuje určit rozlišení souborů – tzn. hustotu bodů na tištěných listech (ale také plotrech a sadách obrázků). Často je táto hodnota zaměňována nebo zaměnitelně používána s ppi, tzn. (pixels per inch) – tzn. s mírou určování rastrových rozlišení (rozlišení pozorovaných na monitorech).

Jaké dpi je optimální při tisku vizitek? Předpokládá se, že tato hodnota by měla být alespoň 300 dpi – a stojí za to se jí držet. V opačném případě bude náš soubor odmítnut společností pro online tisk – nebo tisk odmítnete vy pro špatnou kvalitu tisku.

Co si musíte pamatovat, když posíláte vizitky do online tiskáren?

Výhodou online tiskáren jsou speciální systémy, které automaticky ověřují správnost našeho souboru. Ani ten nejlepší program však nezachytí všechny chyby a, jak víte, je to prostě ztráta času na opravy. Před odesláním vizitky k ověření – promyslete koncept a přizpůsobte jej požadavkům dané online tiskárny.

1. Zvažte, zda chcete jednostranný nebo oboustranný tisk, barevný nebo monochromatický (např. světlý tisk na tmavém pozadí). Je třeba připomenout pojmy používané v online tiskárnách. Nejlepší je vysvětlit je pomocí příkladů – např. 4/4 vizitka je vizitka s barevným oboustranným tiskem – číslo 4 pochází ze 4 barev CMYK. Termín 1/0 je jednostranný tisk s jednou barvou.

2. Vizitky lze (a to stojí za to) dodatečně vylepšit, například jejich potaženým fólií (lesklý nebo matný) nebo UV selektivním lakem (extrakční detaily). Plus 10 pro efekt WOW také dává možnost zaokrouhlit rohy vizitek. Dostupné možnosti upřesnění vizitek lze zobrazit online nebo objednáním speciální šablony.

3. Co ještě? I klasické formáty vizitek mohou být zajímavé. Vizitky si například můžete objednat na ozdobný papír – různé tloušťky, barvy a textury (např. plsti, metalizace, stříbra nebo slonoviny). Velmi efektivní jsou také vizitky s barevným středem (nazývané také vrstvené nebo vícevrstvé) nebo vizitky s magnetickým zadem.

Je to tak zábavné – a nyní uvedeme nejdůležitější body, které stojí za kontrolu před odesláním projektu do online tiskárny. Pamatujte, udělejte to – a uvidíte, jak vaše vizitky hrdě reprezentují vás a vaši společnost (a konkurenty budou plakat slzami žárlivosti).

Shrňme – co si pamatovat při přípravě souborů pro online tisk?

• Místo RGB použijte barevný prostor CMYK

• Nahraďte všechna písma křivkami

• Pamatujte, že pokud používáte tisk na tmavé povrchy, vyplatí se použít bílý podtisk (tento lze uložit, např. v případě oboustranné vizitky, jako – 5/5 (4 + bílá/4+bílá))

• Tisk vizitek na papír o hmotnosti nejméně 250 g

• Návrhy vizitek odešlete v souborech TIFF nebo PDF.

Posted on Leave a comment

Prečo sa neoplatí využívať generátory grafických materiálov?

tlač

Generatory materiałów graficznych są już popularne. Wstępnie skompletuj z jednostronnym słuchaniem i pomóż stworzyć wizualny apel do ukończenia osoby, która nie ma pożądanego odcięcia z górą i grafiką dla początkujących. Wiele generatorów jest bezpłatnych, mimo że jest dostępnych w większej populacji. Ludzie, którzy potrzebują ulotek, wizytówek lub logo, często wybierają generator zamiast inwestować w profesjonalną grafikę. To wielka sprawa, grozi przyjęcie usług profesjonalisty, z którym wielu wychodzi. Ile nieopłaconych generatorów jest dostępnych online? Ako mám naplánovať profesionálnu tlač?

Unikátnosť

Ako už bolo spomenuté, generátory grafických materiálov sú naozaj veľmi populárne. To znamená, že ich využíva mnoho osôb. Unikátny obsah, či už ide o letáky, vizitky alebo inú grafiku, nie je možné vytvoriť len tak. Generátory tohto druhu majú obmedzené množstvo riešení, čo má vplyv na to, že sa schémy neustále opakujú. Leták alebo vizitka vytvorená pomocou generátora bude teda pripomínať niekoľko desiatok iných návrhov jednotlivých osôb, ktoré využívajú možnosť generovať grafické materiály. V súčasnej dobe, kde takmer v každom odvetví existuje obrovská konkurencia na trhu, je teda jedným z dôležitých aspektov tvorby imidžu firmy dať si záležať na originalite a použiť metódy, vďaka ktorým sa budete môcť vynímať medzi inými firmami ponúkajúcimi podobné služby. Grafické materiály vytvorené pomocou generátorov majú vplyv na to, že daná firma sa stáva jednou z mnohých podobných.

Neprofesionálny vzhľad

Problémom generátorov nie je iba chýbajúca unikátnosť, ale aj profesionálna prezentácia vytvorených materiálov. Nie príliš unikátny, avšak neobyčajne estetický projekt to je jedno, ale taký, ktorý nielenže nie je originálny, ale aj na prvý pohľad vytvorený amatérom, je spôsobom na to, aby bola firma vnímaná negatívne. Treba mať na zreteli, že to, čo priťahuje pozornosť nie je obsah, ale jeho samotné umiestnenie, typ písma a iné prvky nachádzajúce sa na letáku alebo vizitke. Až potom sa začína oboznamovanie sa s obsahom. Za prvý dojem zodpovedá teda grafika, takže ak sa neprezentuje dobre, samotný výber obsahu môže byť znetvorený alebo sa môže stať, že daná osoba si nebude mať chuť prečítať ani jednu vedu nachádzajúcu sa na letáku. Ak platíme za služby, chceme predsa získať čo najväčšiu kvalitu. Vysoká kvalita sa nám predsa spája s profesionalitou a skúsenosťami v odvetví. Nikto nechce využívať amatérov, ak môže využiť služby konkurencie, ktorá ponúka tie isté služby, ale lepší výsledok. Pri pohľade na obsah vytvorený generátormi nie je firma určite vnímaná ako profesionálna.

Profesionálny grafik a generátor

Za služby grafika je potrebné zaplatiť, za vytvorenie materiálov pomocou generátora – veľmi často nie. Avšak to neznamená, že generátor letákov je lepším riešením. Skôr naopak – investovanie do profesionálnych služieb sa nám rýchlo vráti. Grafik s príslušnými znalosťami a schopnosťami je predovšetkým schopný vytvoriť takmer všetko, čo si klient praje. To znamená, že je možné nielen vytvoriť originálne vyzerajúci grafický dizajn, ale zároveň využiť atypické riešenia, ktoré pasujú k imidžu firmy a priťahujú pozornosť. Najdôležitejšie je však to, že ak zamestnáme grafika, môžeme si byť istý, že záverečný efekt bude mať vysokú kvalitu a estetiku. Grafik ako profesionál vytvára ucelený a dokonale vyzerajúci obsah, okrem toho má nad generátorom obrovskú výhodu – na základe svojich skúseností a svojho estetického citu bude schopný poradiť, aké riešenia je možné využiť alebo čo v projekte zmeniť, aby sa dosiahol lepší konečný výsledok.