Posted on Leave a comment

Leták pre reštauráciu – ako ho navrhnúť?

Reklamný leták pre reštauráciu je skvelým spôsobom na nadviazanie kontaktu s potenciálnym zákazníkom. Môže to byť mimoriadne efektívny prvok marketingu, pretože jeho základnou výhodou (z pohľadu príjemcu reklamného obsahu) je ľahkosť a rýchlosť poskytovania informácií. Len si predstavte určitú scénu. Zaneprázdnený a ponáhľajúci sa podnikateľ dostane na rohu ulice malý kúsok papiera. Práve čo ho chce vyhodiť do neďalekého koša (pričom si v duchu pomyslel: ďalší nepotrebný papier), keď svoj zaostrí na kus papiera v ruke. A čo vidí? Grafiku a obsah týkajúcu sa jedenia, doplnenú o menu a zľavový kupón. K tomu pekný vzhľad, jasné fotografie a kvalitný papier. V tej chvíli si pomyslí, že keďže je taký hlad, možno sa opaltí ísť do reštaurácie, ktorú ešte nepozná.

Tento príklad poukazuje na najdôležitejšie úlohy letáka – teda na poskytovanie informácií, vzbudenie záujmu, oznamovanie určitého obsahu a udržiavanie vzťahov. V tomto prípade leták zohral svoju úlohu. Nie je to však vždy tak zrejmé – mnohé letáky nie sú ani prečítané a o ich úspechu často rozhoduje len pár sekúnd. Leták pre reštaurácie má svoje vlastné pravidlá a musí byť vyrobený v súlade s určitými pravidlami – až potom má šancu, aby sa usadil v mysli zákazníka.

tlac letakov

Najdôležitejšia je kvalita

Leták pre reštauráciu – bez ohľadu na typ podávaného menu – by mal byť veľmi kvalitný. V tomto prípade nestojí za to šetriť na papieri alebo tlači, pretože to môže priniesť úplne opačný efekt. Tenký a malý kúsok papiera, na ktorom sú viditeľné iba rozmazané škvrny a nečitateľné písmená, nepresvedčí nikoho, aby sa ponoril do čítania jeho obsahu. Základným problémom je preto plošná hmotnosť papiera – hrubší papier je elegantnejší a môže jednoduchým spôsobom zdôrazniť charakter reštaurácie (je neprijateľné, ak exkluzívna reštaurácia so sofistikovaným menu distribuuje letáky na priehľadnom papieri). Rovnako dôležitá je dobrá kvalita grafiky – pre potenciálneho zákazníka je neprijateľné hádať, či na obrázku je chobotnica alebo homár.

Obsah alebo ako zaujať potenciálneho zákazníka

Leták sa zvyčajne vyznačuje relatívne malými rozmermi – formát veľkosti plagátu diskvalifikuje myšlienku reklamnej tlače od samého začiatku. Je ťažké si predstaviť situáciu, že zákazník, ktorý dostane leták, ho musí zložiť na mnoho menších častí, aby sa mu zmestil do vrecka alebo kabelky. Aj keď sa majiteľ reštaurácie rozhodne pre zložený leták, aj tak na ňom nebude dostatok miesta na uvedenie histórie daného miesta, celého menu a dôvodov, prečo sa oplatí navštíviť práve túto reštauráciu. Preto je jej obsah mimoriadne dôležitý. Leták pre reštaurácie by mal predovšetkým hovoriť jazykom výhod. Akokoľvek triviálne to znie, zákazník by mal byť presvedčený, že návšteva danej reštaurácie bude jedným z jeho najlepších rozhodnutí. Preto by mal leták obsahovať prísľub dobrej ponuky – bezkonkurenčné menu, atraktívne ceny, bezplatné víno alebo kapelu, ktorá spríjemní večerné posedenie. Prvkom povzbudzujúcim návštevu reštaurácie môže byť aj uvedenie zľavového kupónu alebo informácie o zľave na letáku. Ponuka získania 15 % zľavy s daným letákom účinne odradí potenciálneho zákazníka od toho, aby ho vyhodil. Zároveň by ste mali odolať pokušeniu a neumiestniť na leták príliš veľa informácií – nikto nebude čítať tri stránky napísané drobným písmom, aby na konci zistil, že atrakciou reštaurácie je taliansky šéfkuchár. Preto by mal byť text na letáku stručný a zmysluplný, založený na sloganoch (napríklad takých, ktoré zvyšujú chuť do jedla) a správny z hľadiska gramatiky a štýlu (jazykové chyby alebo preklepy sú neprijateľné).

Pri vytváraní obsahu letáku pre reštaurácie nezabudnite pridať kontaktné údaje. Prezentácia výhod reštaurácie a prínosov z jej návštevy nebude mať žiaden význam, ak zákazník nebude vedieť, kde sa toto zaujímavé miesto nachádza. Nepočítajte s tým, že ak pozná názov reštaurácie, tak skontroluje, kde sa daný objekt nachádza. Základom je preto umiestniť na leták adresu, telefónne číslo, e-mailovú adresu a adresu internetovej stránky. V prípade nových priestorov alebo umiestnenia v neznámej časti mesta sa oplatí pridať malú mapu znázorňujúcu príjazdovú cestu.

Dobre pripravený leták pre reštaurácie je jedným z najúčinnejších spôsobov propagácie. Samozrejme, neexistuje jeden vzor, ​​formát a šablóna, ktorá by zaručovala úspech. Veľa záleží na charaktere priestorov, cieľovej skupine a samotnom jedálnom lístku – leták drahej francúzskej reštaurácie môže vyzerať úplne inak ako leták rýchleho občerstvenia. V každom prípade by však mal spĺňať určité základné požiadavky.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja