Posted on Leave a comment

Čo ovplyvňuje účinnosť letákov?

letáky

Ich fyzická forma, relatívne nízke výrobné a distribučné náklady sú nepochybne výhodou média, ktoré si za posledných 15 rokov získalo priazeň mnohých odvetví. Sloboda formy, obsahu a posolstva z nich robí žiaduce a časté marketingové nástroje. Ako však vyzerá otázka ich efektívnosti? Venuje im vôbec niekto pozornosť? V tomto článku sa pokúsime uviesť niektoré fakty a údaje o efektívnosti využívania reklamných letákov ako nosiča informácií adresovaných zákazníkovi.

Sila posolstva reklamných letákov

Faktory ovplyvňujúce účinnosť reklamných letákov:

Čitateľnosť letákov

Správa by mala byť stručná a okamžite zrozumiteľná. Málokedy má príjemca čas a ochotu čítať rozšírené odseky textu. Správa sa musí ľahko absorbovať, bez zbytočných ozdôbok a „mútenia“ témy.

Ak je potrebné poskytnúť rozsiahly obsah – vtedy je najlepšie poslať príjemcu na danú webovú stránku.

Formát letáka

Väčší leták je ľahšie viditeľný a ťažšie sa ho zbavuje. Znamená to tiež viac priestoru pre obsah a grafiku, ktoré nemusia byť natlačené na úkor veľkosti jednotlivých prvkov. To zlepšuje čitateľnosť a asimiláciu obsahu projektu.

Obmedzená paleta farieb

Viac nie je vždy lepšie – strakatý a viacfarebný leták, ak sa používa v určitých odvetviach a cieľových skupinách, zvyčajne pôsobí zlým dojmom – odvádza pozornosť čitateľa namiesto toho, aby sústredil jeho pozornosť na dôležitých veciach.

Čím viac prekážok pre potenciálneho zákazníka – tým nižšia efektívnosť letáka.

Call to action na letáku

Zákazník vždy nevie, čo od neho skutočne chceme. Jasne definované call-to-action, čiže výzva konať, umožňuje zvýšiť efektívnosť prakticky akejkoľvek formy reklamy. “Kúpiť”, “Zavolať”, “Využite teraz” – to sú len príklady toho, ako jednoduchý a zdanlivo nevýznamný prvok dáva obrovský rozdiel.

Iniciatíva na konanie

Existuje mnoho spôsobov, ako povzbudiť zákazníkov, aby konali. Najjednoduchší spôsob je poskytnúť dočasnú cenovú zľavu, ďalšie výhody alebo jednoducho pridať druhý produkt za cenu prvého. Spotrebiteľ má potom skutočný dôvod, aby ho naša ponuka zaujala a využil ju – čo skutočne ovplyvňuje väčšiu účinnosť letáku.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja