Posted on Leave a comment

Šitý, lepený alebo špirálový katalóg?

katalóg

Katalóg je vynikajúcim reklamným materiálom pre vašu firmu. Má veľa výhod a veľký marketingový potenciál, ale nie vždy vieme, aký katalóg si vybrať. Lákajú nás rovnako tie zošívané, ako aj lepené či špirálové. Pre ktorý typ sa rozhodnúť? Ktorý výber bude najvhodnejší? Poradíme vám, ktorý katalóg splní vaše očakávania. 

Šité katalógy – charakteristika

Metóda šitia katalógov je najobľúbenejšia, rýchla a cenovo dostupná. Bohužiaľ, má aj obmedzenia. Šité katalógy môžu mať niekoľko desiatok strán (max. okolo 64). Takže ak vaša brožúra, reklamný leták, návod, sprievodca alebo zložka nebudú príliš rozsiahle, vtedy sa oplatí zvoliť šité katalógy. Ich výhodami sú:

  • výhodná cena,
  • krátka dodacia lehota,
  • trvalé spojenie stránok, čo umožňuje dlhodobé používanie.

Stručne povedané, šité katalógy sú trvácnou a lacnou alternatívou. Takže ak vám záleží na kvalite vytvorených materiálov a skutočne nízkej cene, využite túto príležitosť.

Lepené katalógy

Lepené katalógy sa vyznačujú vysokou estetikou. Ich výhodou je flexibilita – počet stránok je prakticky neobmedzený. Tieto katalógy sú mimoriadne odolné a používajú sa na vytváranie rozsiahlych brožúr, časopisov, telefónnych zoznamov, manuálov atď. Ich čas realizácie je o niečo dlhší v dôsledku procesu lepenia, ktorý sa používa na spájanie stránok v mäkkom obale.

Lepenie v katalógu začína zahrievaním lepidla na teplotu približne 150 °C. Potrebné parametre sa zadajú do stroja a potom sa katalógový blok umiestni do čeľuste, ktorá ho presúva. Ďalšou fázou je tzv. narezanie chrbta vložky. Potom prichádza čas na lepenie chrbta a bočné olepenie. Nakoniec sa katalóg spája s obalom, ktorý je podávaný, zviazaný a automaticky umiestnený. V tlačiarňach sa môžete stretnúť s dvoma technológiami lepenia katalógov: hot melt i pur. Dodatočne umožňuje používanie a lepenie hrubých obalov.

Špirálové katalógy

Špirálové katalógy sú jedným z najlacnejších a najúčinnejších spôsobov prezentácie vašej spoločnosti, ale nielen to. Môžete ich použiť na vytvorenie kalendárov z daného odvetvia, návodov na použitie pre prístroje, záručných listov alebo máp. Vy rozhodujete o farbe špirály a o tom, kde bude umiestnená. Môžete sa rozhodnúť zviazať katalóg pozdĺž dlhej alebo krátkej strany. Okrem toho je možné katalóg vybaviť obalom – plastovým alebo papierovým s dodatočnou výzdobou. Stránky v katalógu môžu byť fóliované. Vďaka tomu je mimoriadne odolný a vydrží dlhšie ako iné formy reklamy.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja